Sunday, May 30, 2010

Tiada makna CINTA



Cuba tengok gambar atas tu. Kalau korang tengok apa yang korang berfikir? Bagi aku gambar tu menunjukkan bahawa cinta itu tiada kesudahan setiap manusia dalam dunia neh. Semua orang nak bercinta dan teringin nak lalui kisah bercinta ini. Tapi cinta ini sebenarnya tiada jalan yang mudahnya. Setiap orang yang bercinta mesti ada kisahnya yang tersendiri. Tapi kenapa kita perlu bercinta sedangkan kita tahu akan risikonya? Sejauh mana perjalanan cinta korang sekalipun sudah tentu ada jalan pahitnya kan? Tapi kite semua ini tak kisah akan pahit ataupun sakit hati tapi yang penting nak merasa hati disayangi dan dicintai oleh orang lain. Aku sendiri pernah lalui kisah cinta ini. Memang sedih bila nak cerita. Sekarang aku rasa ALONE IS BETTER THEN COUPLE! Sebabnya tak lagi perlu fikir jalan liku-liku bersama pasangan tak perlu lagi nak mengasihi hati orang lain. Apa gunanya mak and ayah kita kat rumah? Diaorang besarkan kita dari kecik hingga besar sampai jadi anak dara/anak teruna! Apa korang mahu lagi? Parents korang hanya mahu kasih sayang dan belaian dari korang la sekarang. Bila diaorang sakit? Sapa yang nak tolong? Takkann korang nak past tanggungjawab kat "ORANG GAJI" or "JIRAN"??? Korang tak ada otak ke..? aa..ini yang aku geram ini..Sebab perempuan/lelaki korang boleh tinggalkan mak bapak korang..BODOH punya orang la korang ini! Lari topik plak.! OKey2..

Cerita balik pasal cinta ini! Makna bagi cinta? Ada makna ke cinta ini? Kalau ada korang tolong comment skit..Kalau tak ada korang diam dah! Tapi bagi aku cinta ini terbahagi kepada 2. Pertama cinta ikhlas dan kedua cinta sebab niat lain. Apa-apapun aku respect kalau sape2 cinta yang ikhlas tu. Tapi aku tendang kat sape2 cinta ada niat buruk tu. Niat yang baik aku tabik spring kat korang tapi tolonglah kasihi orang yang ada cinta itu sepenuh hati. Jangan bila si dia tak ada di sisi kita baru nak nangis dan nyesal.

No comments:

Post a Comment